czwartek, 13 grudnia 2012

Stefanka z herbatników

Banalnie prosty przepis, banalnie łatwe  ciasto a do tego smakuje wybornie. nie ma przy nim za dużo pracy, a efekt jest zadowalający w 100%. Dodatkowym atutem jest to, że smakuje zarówno  dorosłym jak i dzieciom. A przy tym zadowoli podniebienie każdego małego niejadka, który nie przepada za kaszą manną gotowaną na mleku. Wiem to z własnego doświadczenia, gdyż moje dzieciaki (przynajmniej niektóre) raczej nigdy nie były chętne do zjedzenia kaszki na mleczku:) A tak za jednym zamachem i nabiał dla dzieciaków i dodatkowo coś słodkiego do mojej nieodłącznej kawusi.




Składniki:

  • 2 opakowania herbatników
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 litr mleka
  • 1 kostka masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1 szklanka bakalii- wiórki kokosowe, rodzynki, orzechy siekane


Wykonanie:
Masło, cukier i kakao rozpuszczam w rondelku mieszając do póki nie powstanie czekolada. Następnie wlewam całe mleko i gotuję. Na gotujące się mleko, cienkim strumieniem, wsypuję kaszę manną i mieszając cały czas, gotuję aż trochę zgęstnieje. Fakt, że na początku wydaję się zbyt rzadka ta masa, ale nie ma się czym martwić. W miarę stygnięcia będzie się robić co raz bardziej gęsta.Wsypuję bakalie, mieszam i wykładam masę na  herbatniki ułożone na spodzie blaszki (ok 20-22 sztuki ciastek). Wierzch przykrywam pozostałymi herbatnikami i odstawiam do stężenia. Jeśli herbatniki nie przylegają ściśle do ścianek blaszki po prostu dokrawam kawałki, aby wyrównać braki. Czasem polewam polewą czekoladową,  a czasami nie. Róbcie jak uważacie za stosowne.
Po około godzinie ciasto można podawać






2 komentarze:

  1. Tak jak piszesz,przepis banalnie prosty, ale niebanalnie smakuje.Dzis kiedy wszyscy sie spieszymy, potrzebujemy prostych ,ale smacznych rozwiązań.Jeżeli ktoś ma wiecej czasu, to można upiec dwa kruche prostokąty ciasta i przełożyć tą masą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jest tak samo smaczny na kruchym spodzie, a nawet nie wiem, czy nie lepszy:) Pozdrawiam.

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...