wtorek, 16 sierpnia 2016

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktów, które ona może spożywać. Ponieważ może jeść biszkopty, nabiał , galaretki i owoce to postawiłam na sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z owocami w żelu, oczywiście domowej roboty. Wyszło bardzo smaczne połączenie. Polecam


Składniki na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 8 łyżek cukru 
  • 2 łyżki mąki 
Masa serowa:
  • 1 kg twarogu
  • 1/2 szklanki cukru
  • 200 ml śmietanki kremówki
  • 2 galaretki
  • 1,5  szklanki wody
  • 1 łyżka żelatyny 
Frużelina jagodowa:
  • 500 g jagód
  • 3-4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka żelatyny
Wykonanie:

 Białka ubijam na sztywną pianę, na przemian dodaję po jednym żółtku i po 2 łyżki cukru. Mąkę przesiewam przez sito i delikatnie mieszam z masą jajeczną. Blaszkę o wym 24x36 cm wykładam papierem do pieczenia, przelewam ciasto i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 175°C na ok 30 min. Upieczone wyjmuję i studzę.
 Galaretki mieszam z żelatyną i rozpuszczam we wrzącej wodzie. Odstawiam by galaretka osiągnęła temperaturę pokojową.
Śmietanę kremówkę ubijam na sztywno, dodaję cukier, chwilę miksuję. Zmniejszam obroty miksera do minimum i dodaję porcjami trzykrotnie zmielony twaróg lub ser wiaderkowy.
Do gotowej masy cienki strumieniem wlewam zimną galaretkę. Masę serowa wylewam na upieczony spód biszkoptowy i schładzam w lodówce, aż całkowicie stężeje.
 Jagody zasypuję cukrem i odstawiam na kilkanaście minut, aż puszczą sok. Podgrzewam na gazie i do wrzących dodaję mąkę ziemniaczaną rozmieszaną z woda. Chwilę gotuję i zestawiam z ognia. Następnie wsypuję łyżkę żelatyny i mieszam do całkowitego rozpuszczenia.
 Gotowe ciasto wyjmuję  z lodówki, układam po kawałku na talerzykach i polewam przestudzoną frużeliną jagodową.



52 komentarze:

  1. Wiesz co Beatko...u mnie wczoraj też był twaróg i jagody, ale w pierogach. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, to się zmówiłyśmy na ser z jagodami :) Równie smaczne danie zaoferowałaś :) Buziaki :*

      Usuń
    2. Pierogi to kalorie. Nie no żartuję, też wczoraj jadłam pierożki. Z truskawkami. A ten sernik to niewiem, narazie zachowam, może się skuszę.

      Usuń
    3. naszła mnei ochota na pierogi z jagodami :)

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że u mnie też dobrze wyjdzie jak należy. Z chęcią sprawdzę u siebie osobiście.

      Usuń
  2. oo pysznie tu ;)
    Muszę wypróbować przepis ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie https://www.facebook.com/ciastovelove/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam, ciasto bardzo nam smakowało :)

      Usuń
    2. Ja już wypróbowałam i wydaje się być bardzo dobry.

      Usuń
  3. Chętnie zjadłabym taką porcję pysznego serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. No wygląda bardzo dobrze. Fajnie, że są tu szczegóły jak zrobić.

      Usuń
  5. Ależ bym zjadła, świetnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie, smakowicie wygląda chętnie bym spróbowała i się podelektowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Wam za miłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik wygląda oszałamiająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wyśmienicie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Muszę spróbować jak najszybciej. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  11. Sernik musi być przepyszny! Zdecydowanie muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam serniki na zimno, a takiego przepisu jeszcze nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń

  13. Bardzo ciekawy przepis :)
    Zapraszam do mnie
    https://slodkiedoslodkiego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż się chce spróbować takich słodkości. Świetny przepis! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry blog i fajny wpis.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy żeby zrobić taki sernik będzie mi potrzebny blender? Jeśli tak to może podpowiecie mi, który z tych https://duka.com/pl/agd/blendery będzie najlepszym wyborem? Ja niestety za bardzo nie znam się na takim sprzęcie...

    OdpowiedzUsuń
  17. Super wpis! A co powiecie o tabletkach Slimberry?

    OdpowiedzUsuń
  18. jak zastąpić blender? wystarczy widelec?

    OdpowiedzUsuń
  19. Smakuje idealnie! A dzięki temu przepisowi bardzo łatwo jest gotować ten sernik.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo wygląda przepysznie, i pewnie też tak smakuje.Sernik to najlepsze ciasto jakie może być, jestem jego miłośniczką!Muszę wypróbować jak najszybciej tego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  21. mniam! wygląda świetnie, muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam serniki na zimno. Moja rodzina pochłania je w hurtowych ilościach szczególnie w słoneczne dni.
    Przepis wygląda bardzo ciekawie. Chyba go dzisiaj wypróbuję tym bardziej, że wczoraj dostałam od rodziców własnoręcznie zbierane jagody, a frużelina jest jedną z moich ulubionych opcji na ich przyrządzenie.
    Trzymajcie kciuki za powodzenie. Jutro podzielę się pewnie efektami.
    Ale już dzisiaj wiem, że będzie smacznie. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super przepis do wypróbowania. Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze nie robiłam sernika na zimno na biszkopcie. Na pewno nie omieszkam spróbować ;) Bardzo ciekawy ten przepis. Moja rodzinka na pewno będzie zadowolona z połączenia takich smaków. Dzieci wprost uwielbiają frużelinę, ale jagodowej jeszcze nie jadły. Pewnie wniesie fajną świeżość do tego ciacha. Lecę piec!

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajny przepis, sernik wygląda przepysznie. Mam nadzieje, ze uda mi sie zrobic cos podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jagody smakują cudownie, zastanawiam się tylko co gdyby zastąpiła je borówka. Myślę, że również dodała by smaku i ciekawego wyglądu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Obowiązkowe "na zimno" :) Bardzo oryginalne!

    OdpowiedzUsuń
  29. A stosowała może Pani kiedyś takie toppery do ciast? https://congee.pl/pol_m_PRZYJECIA_RODZINNE_I-KOMUNIA-SWIETA_TOPPERY-I-DEKORACJE-TORTU-15778.html

    Trochę poza tematem, ale może polecicie czy to ładnie wygląda czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  30. This is a massive and an very interesting write to check out on this massive website. Never post any replies only now just could not resist
    This is a massive and a very interesting post to check on this awesome site! Almost never post any feedback but now i just did not resist
    olansi luftreiniger

    OdpowiedzUsuń
  31. Любая операция на hydra2web com гарантирует покупателям высочайшую степень защиты. Защищенная закупка проходит главным образом в сети даркнет. Множество людей догадываются о проекте Gidra, во всяком случае войти на него особенно непросто. Клиенту необязательно подвергать себя убыткам, совершая договор у реализатора товара.

    OdpowiedzUsuń
  32. Takie połączenie nie miało prawo się nie udać! Spód biszkoptowy, delikatna masa serowa i ta owocowa frużelina muszą tworzyć niesamowite ciasto. Wspaniałe rozwiązanie na rzecz rodzinnej słodkiej chwili. Dzięki za inspirację! 🍰

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...