piątek, 12 czerwca 2015

Sernik bez tłuszczu

Ten sernik powstał przez przypadek. Pomyślałam, że ser sam w sobie zawiera tłuszcz, więc po co jeszcze dodawać masło?. Postanowiłam upiec sernik bez dodatku masła i byłam nieźle zaskoczona, gdy wyjęłam ciasto, następnie wystudziłam i posmakowałam, a smak miał nieziemski. Coś pomiędzy sernikiem, a ptasim mleczkiem, albo ptasie mleczko z sera :)  Muszę upiec go ponownie, taki był pyszny :D


Składniki:
  • 1 kg twarogu
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 budyń śmietankowy lub 2 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
  • 250 ml mleka
Wykonanie:
Białka ubijam na sztywno i odstawiam do lodówki. 
Żółtka ucieram z cukrem do białości.
Twaróg mielę trzykrotnie.
Do utartych żółtek dodaję zmielony twaróg, mąkę ziemniaczana i mleko cały czas miksując. Na końcu dodaję ubite białka i mieszam łopatką.
Formę o wym. 24x25 cm wykładam papierem do pieczenia, przekładam ciasto i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 170°C na 60 min. 
Po 30-35 minutach pieczenia, wyjmuję ciasto i nakrywam wierzch folią aluminiową. Wstawiam do dalszej obróbki termicznej.
Upieczony sernik zostawiam na 10 min. w gorącym piekarniku, następnie wyjmuję i usuwam folię. Odstawiam , aż całkowicie ostygnie. 





16 komentarzy:

  1. Wygląda zachęcająco. I te kolory... A, że jest bez masła? To dodatkowy atut :) Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko super ci ten serniczek wyszedł. Muszę wypróbować przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beatko przepis zapisuję, bo uwielbiamy wszystkie serniki, a takiego nie robiłam:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wspaniale! Te kolory!
    Ja też często robię serniki bez masła :) Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za tak pozytywne komentarze :) Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę smacznego tym, którzy próbują przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam twoje przepisy...patrzeć na te cudeńka...tylko robić mi się nie chce:)
    ale na ten serniczek na pewno się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także za sernikiem w ogień bym wskoczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczęścia Sukcesów Zdrowia dla Ciebie Beatko i bliskich.
    Własnie take serniki lubię -bez tłuszczu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście życzenia przesyłąm na Cały 2016 - przepraszam a trochę roztrzepana dzisiaj jestem

      Usuń
    2. Dziękuje Weroniko :) Wzajemnie, życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :) Dziękuje za miłe słowa :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...