środa, 3 kwietnia 2013

Makowiec zawijany wg Magdy Gessler

Przepis na ten makowiec  znalazłam na necie i  troszkę go zmodyfikowałam na swoje potrzeby. A i tak wyszedł przepyszny. 







Składniki:

  • 50 dag mąki
  • 50 g drożdży
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 150 g masła
  • 4 żółtka
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
Masa makowa:
  • 50 dag maku
  • 1 litr mleka
  • 1/2 kostki masła
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru lub 4-5 łyżek miodu
  • orzechy
  • rodzynki
  • skórka pomarańczowa

Wykonanie:
Drożdże rozcieram z letnim mlekiem i trzema łyżkami cukru. Odstawiam, aż zaczną pracować.Żółtka ucieram z pozostałym cukrem i cukrem waniliowym.Masło rozpuszczam i studzę. Mąkę przesiewam do miski, robię wgłębienie i dodaję zaczyn z drożdży, żółtka i masło. Wszystko ucieram za pomocą drewnianej łyżki, a następnie wyrabiam ręcznie przez ok 15 min. Nakrywam ściereczką i odstawiam by ciasto podwoiło swą objętość. Mekko gotuję, wsypuję mak i gotuję tak długo, aż ziarenka maku dadzą się rozetrzeć w palcach. Zestawiam z ognia, odlewam na sitko i odstawiam by mak wystygł. Zimny mak mielę dwu- lub trzykrotnie. Białka ubijam na pianę dodaję żółtka i cukier. Do masy żółtkowej dodaję porcjami zmielony mak Do masy makowej dodaję rozpuszczone i przestudzone masło oraz posiekane bakalie. Ciasto wykładam na stolnicę i wałkuje na cieniutki placek. Kroję na dwie części i na każdą wykładam połowę masy makowej. Zwijam, zaczynając od krótszego końca. Rolady przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180'C na 45 min. 




7 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda, taki jaki lubię najbardziej. Mało ciasta, dużo maku.
    Pięknie udekorowany:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno smakuje jak wygląda. Zapraszam do siebie na konkurs
    http://gotujebochce.blogspot.com/2013/04/konkurs-na-100-tys-wyswietlen-zestaw.html

    OdpowiedzUsuń
  3. robilam i jest pyszka... ja radze 40 min..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pieczenia w dużej mierze zależy od piekarnika, ja swój piekłam 45 min:) I cieszę się, że smakowało :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ciekawe czy jest tak dobry jak wygląda :D

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...