czwartek, 26 lutego 2015

Sernik z kaszą manną, czyli sernik tradycyjny

Sernik, sernik i jeszcze raz sernik, to jest chyba jedyne ciasto, które mogę jeść non stop. Pyszny, puszysty, delikatny, rozpływający się w ustach, taki, który robiły nasze mamy, czy tez babcie. Najlepszy na świecie sernik tradycyjny. Kto nie jadł, niech żałuje :) 



Składniki:
  • 1 kg twarogu śmietankowego
  • 6 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki kaszy manny 
  • 1/2 kostki masła


Wykonanie:
Białka ubijam na sztywna pianę i odstawiam do lodówki. Z żółtek i cukru ucieram kogel-mogel, dodaję porcjami miękkie masło i ucieram na gładko. Twaróg mielę trzykrotnie, dodaję do masy maślanej. Wsypuje partiami kaszę manną, a na końcu ubite białka. Piekarnik nagrzewam do 160°C i piekę sernik w tortownicy przez około 60 min. Po tym czasie zmniejszam temperaturę do 110°C i piekę przez 30 min. W razie konieczności nakrywam wierzch folią aluminiową by się nie przypalił. 






51 komentarzy:

  1. Beatko już żałuję, że nie jadłam. Sernik wygląda pysznie, obłędnie puszysty :) Mniam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu :) Zapraszam w takim razie w odwiedziny.

      Usuń
  2. pysznie wygląda, przepis na pewno wyprobuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale robisz ochotę, właśnie idę kawkę robić....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Cieszy mnie to :) Podrzucę kawałek do tej kawki :D

      Usuń
  4. Wszystko co klasyczne najlepiej smakuje, a ten sernik jest wyborny:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki prosty przepis.Muszę zrobić koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowanie sernika zajmuje kilkanaście minut, jednak składniki musza mieć jednakową temperaturę, a to oznacza trzy godzinne oczekiwanie :)

      Usuń
  6. właśnie taki najprawdziwszy sernik bez udziwnień chodzi za mną już od jakiegoś czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja teściowa robiła najlepszy sernik z kaszą manną, nie ujmując Beatko twojemu i ja też lubię dodawać kaszę mannę, bo ciasto jest puszyste i zarazem takie delikatne a co najważniejsze smak SUPER

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już lubię Twoją teściową :) Pozdrawiam weroniko :)

      Usuń
  8. Kocham serniki, Twój wygląda bosko!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze byłam zdania że manna lepiej pasuje do sernika niż budyń. Ciacho Beatko bardzo ładne, wręcz łakome. :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę koniecznie wypróbować. Wyglada wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie jadłam jeszcze takiego sernika - bardzo ładnie wgląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Beatko jeszcze nigdy nie jadłam takiego sernika. Pysznie wygląda :-) z chęcią bym zjadła kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Marzenko :) Wbijaj na sernik i kawę do ciacha :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. Mniam..obłeny serniczek, bardzo lubię takie ciacha

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja żałuję szczerze- nie jadłam a jestem fanką wszelkich serników . Cieszę się Beatko, że do Ciebie trafiłam bo sobie niedługo ten serniczek upichcę:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, ze posmakuje Ci taka wersja sernika :) Pozdrawiam Mariolu :)

      Usuń
  15. Beatko jeszcze takiego nie piekłam! może w święta będzie okazja :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno lepiej najpierw utrzeć masło z cukrem,a potem dodawać masło. Inaczej sie ślizga w żółtkach. Oczywiście można też dodawać rozpuszczone masło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie nie robi to żadnej różnicy. Ciasto wychodzi idealne

      Usuń
  17. Uwielbiam serniki, kaszy manny zawsze używałem do obsypania blachy. Spróbuję ją dać zamiast budyniu. Dziękuję za prosty i apetyczny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja kochana babcia taki piekła najlepszy na świecie sernik :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Mam nadzieję, że ten smakował bardzo podobnie do babcinego :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Jeszcze ciepły, ale nie mogłam się powtrzymać i już wcinam! Dzięki za świetny przepis, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  20. Zrobilam. Prosty, szybki i bardzo pyszny i co najwazniejsze wysoki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz :) Cieszę się, że sernik smakował :D Pozdrawiam

      Usuń
  21. A ten sernik na blachę jakich rozmiarów jest? czy na tortownicę?

    OdpowiedzUsuń
  22. najlepszy wychodzi z prodiżu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również chciałabym zrobić w prodiżu, jaki czas pieczenia? Czy można jako spód wykorzystać herbatniki nasączone herbatą?

      Usuń
    2. Nie piekę w prodiżu, gdyż takowego nie posiadam, ale moja mama kiedyś piekła i jak dobrze pamiętam, to trwało to jakąś godzinkę. Tak ok 50-60 min.

      Usuń
  23. A można dać twaróg z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewności nie mam, gdyż nie robiłam z sera wiaderkowego, ale na pewno warto spróbować. Pozdrawiam :)

      Usuń
  24. O mamo! Cudowny serniczek! Takiego jeszcze nie jadłam, ale na pewno w przyszłym tygodniu zabiorę się za niego :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow, wow i jeszcze raz wow. Nie jestem jakąś mistrzynią wypieków, ale lubię coś tam upichcić przy weekendzie. Wybór padł na sernik z Twojego przepisu i muszę nieskromnie (bo sama go robiłam!) powiedzieć pyszny, najlepszy jaki kiedykolwiek jadłam.

    Zniknął ze stołu w moment i już w domu pytają kiedy powtórka. Naprawdę świetny, prosty przepis, do którego będę wracać!

    OdpowiedzUsuń
  26. Pycha, naprawdę! Obecnie mój numer jeden jeśli chodzi o serniki mojego autorstwa. Na pewno to nie był pierwszy raz z tym przepisem, będę wracać!

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie wstawiłam ciasto do pieca. Takie serniki piekła moja mama, były najlepsze na świecie. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...