czwartek, 25 lipca 2013

Ciasto porzeczkowe

Ostatnio nazrywałam sobie dość dużą ilość porzeczki czarnej. Z jednej części zrobiłam dżemy, z innej kompoty, a z resztę postanowiłam użyć do ciasta. Wyszukałam w ,, Oliwii" przepis na z owocami i robię.  OK, ciasto wstawione, w końcu upieczone, ale zbyt gorące. Wszyscy czekają na to, kiedy wystygnie i kiedy będzie można go pokroić. Dzieciarnia się nie cierpliwi. Nareszcie moment konsumpcji nadszedł...... i co się okazuje? Ilość cukru dodana do tej ilości porzeczki jest niewystarczająca. Czyli kwaśne niesamowicie :) Ale, ale... to nie wszystko... zdania domowników są podzielone pół na pół. Jedna połowa twierdzi, że jest świetne i  taka tortownica to stanowczo za mało , druga zaś-że okropne w smaku i nie nadaje się do jedzenia :) Heh, sama nie wiem, bo zniknęło dość szybko. Ja ze swej strony mogę tylko dodać, że należy zwiększyć ilość cukru do połowy szklanki i wtedy wymieszać z porzeczkami. A jeśli to nie zda egzaminu, to miałam jeszcze pomysł, by zrobić  słodką bitą śmietanę na wierzch, przykryć nią porzeczki, ale ciasto zbyt szybko zniknęło i nie zdążyłam.:D 
 Ale antyreklama mojego wypieku . Mam tylko nadzieję, że to Was nie zniechęci, a wręcz przeciwnie. 
Wypróbujcie na różne sposoby i dajcie znać jak wyszło :) Mnie osobiście smakowało :)






Składniki:


  • 10 dag masła
  • 10 dag cukru
  • 2 jajka
  • skórka starta z 1/2 cytryny
  • 15 dag mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 35 dag porzeczek
  • 6 łyżki cukru
  • cukier puder
Wykonanie:
 Masło, 10 dag cukru i skórkę z cytryny ucieram na krem dodając po 1 jajku. Mąkę mieszam z proszkiem do pieczenia i dodaję do masy maślanej. Zagniatam ciasto i wylepiam nim posmarowaną i posypaną bułką tartą tortownicę. Opłukane i bez szypułek porzeczki mieszam z cukrem i wykładam na ciasto. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200'C na 35-40 min. Wyjmuję, studzę, posypuję po wierzchu cukrem pudrem i kroję na kawałki.


7 komentarzy:

  1. I co...zostało CUŚ dla mnie? Bo jak nie to jak się wścieknę...a zacznę zwać od potowra:DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, niezmiernie mi przykro, ale już nic nie zostało :( I możesz zwać, tylko nie od potwora, a od potworów :D Mimo, że twierdziły, że strasznie kwaśne, to i tak opchnęły wszystko w mig. Takie te moje Ciasteczkowe Potworki już są :P

      Usuń
  2. Ja też chcę takie ciacho, uwielbiam czarną porzeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląd rewelacyjnie, a porzeczki są bardzo często niedoceniane przez nas, a są bardzo smaczne, a najbardziej te prosto z krzaczka :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ciasto jest smaczne tylko ciut za kwaśne, zależy jeszcze co, kto lubi :)

      Usuń
  4. super wygląda i na pewno tak smakuje

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...