czwartek, 8 sierpnia 2013

Ptasie mleczko II

Znalazłam niedawno przepis na ptasie mleczko, ale troszkę inny, ponieważ ten deser robi się z samych jajek. Nie byłam zbytnio do niego przekonana, ale postanowiłam go wypróbować. Trochę obawiałam się, że być może nie jest to najlepszy pomysł, lecz ciekawość to pierwszy stopień do piekła. I oczywiście nie mogłam oprzeć się pokusie. Tak więc po wielu wahaniach, poddałam się i zrobiłam ten pyszny deser. Delikatny i puszysty. Polecam, naprawdę świetny






Składniki:
  • 6 jajek
  • 2 szklanki cukru
  • 2 łyżki żelatyny
  • 1 szklanka mleka
  • sok z 1 cytryny
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżka kakao

Wykonanie:
5 żółtek, 1 jajko i szklankę cukru ubić na parze.Dodać kakao i wymieszać.  Żelatynę moczyć w mleku 10 min, podgrzać do rozpuszczenia i podzielić na dwie części. Do masy żółtkowej wlać pierwszą część żelatyny, wymieszać i wylać do wąskiej blaszki, wyłożonej papierem lub folią , następnie schłodzić w lodówce, aż stężeje. W tym czasie ubić białka z pozostałym cukrem i cukrem waniliowym na sztywną pianę, dodać sok z cytryny oraz pozostałą żelatynę. Biała masę wylać na zastygła masę czekoladową i ponownie schłodzić w lodówce do całkowitego stężenia pianki. Ptasie mleczko wyłożyć na deskę i kroić ostrym nożem zmoczonym w gorącej wodzie.



1 komentarz:

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...