Świetne jako prezent swiąteczny

sobota, 7 listopada 2015

Bułeczki drożdżowe z makiem

Kochani, udało mi się wziąć udział we wspólnym pieczeniu na FB  i łącznie z kilkoma innymi osobami upiekłyśmy bułeczki śniadaniowe. Mega puszyste, aromatyczne i najważniejsze, że domowe, które rozkładają na łopatki pieczywo z piekarni czy sklepiku. Gorąco polecam!!! :)
Za udział dziękuję :
Bożence z bloga Moje domowe kucharzenie
Ewie z bloga Ewa w kuchni
Joli z bloga Smaki mojego domu
Anecie z bloga Piekielna kuchnia Anety
Asi z bloga Sama słodycz i szcypta chili
Edycie z bloga Pasja smaku
Izie z bloga Smaczna pyza
Angelice z bloga Życie zaczyna się w kuchni
Małgosi z bloga Smaki Alzacji
Szóste Niebo  z bloga Szóste niebo
Marzence z bloga Kulinarne szaleństwa Maniusi
Ewie Szczepińskiej z FB
Agnieszce  z bloga Szybko, tanio, smacznie
Piekę bo lubię z FB
Małgosi z FB
Ali  z  bloga Ala piecze i gotuje
Oli z bloga Cukry proste
Dorocie  z bloga Moje małe czarowanie
Bernadetcie z bloga Prawo do gotowania z pasją
Iwonce z bloga Izoni smaki
Joasi  z bloga Eksplozja smaku
Coś słodkiego poproszę z bloga Pycha ciasta
Iwonie  z bloga BloGotowanie
Agulince z bloga Maryna w kuchni
Agnieszce z bloga Rustykalna kuchnia
Małgosi z bloga  W garze mieszane
Eli  z FB
Kasi z bloga Mia cucina
Olimpii z bloga Pomysłowe pieczenie

wszystkim uczestnikom serdecznie dziękuję i czekam na następne wspólne pieczenie :) Mam tylko nadzieję, że nikogo nie pominęłam.



Składniki:

  • 600 gram mąki pszennej
  • 50 g świeżych drożdży
  • 150 g cukru
  • 100 g masła
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • 300 ml mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 łyżka maku do posypania po wierzchu

Wykonanie:
Ciepłe mleko mieszam z 3 łyżkami cukru i drożdżami, zasypuje wierzch 3 łyżkami mąki i odstawiam by zaczyn zaczął pracować. Żółtka mieszam  ucieram z pozostałym cukrem , dodaję do zaczynu, następnie wlewam rozpuszczone masło i dodaję porcjami mąkę ,aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Ciasto wyrabiam do momentu, aż będzie gładkie i lśniące, nakrywam ściereczką i odstawiam na około 60 min, do podwojenia objętości.
Gotowe wykładam na blat podsypany odrobiną mąki, odgazowuję uderzając lekko dłonią i robię wałek. Kroję na średniej wielkości plastry i z każdego formuję kulkę. Układam w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, ponownie nakrywam ściereczką i odstawiam by ładnie wyrosło na około 40 min. 


Jajko rozbijam, ucieram delikatnie za pomocą widelca, smaruję wierzch bułek, a następnie  posypuję makiem. Piekarnik nagrzewam do 200 °C i wstawiam bułki na 20-30 min, aż będą rumiane. 
Upieczone wyjmuję i odstawiam by wystygły.




48 komentarzy:

  1. Super pyszne :) pozdrawiam Beatko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się nie udało wytrzymać do ostudzenia :) Zjadłam pierwszą od razu po wyjęciu z piekarnika. Koleżanka, którą poczęstowała też zjadła jeszcze ciepłą (co z tego, że to niezdrowo, skoro tak smacznie xD )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas także nie mogły ostygnąć spokojnie. Popieram choć ciepłe nie są zdrowe, za to są pyszne!!! dziękuję za wspólną zabawę :)

      Usuń
  3. Potwierdzam ciepłe najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

      Usuń
  4. Z makiem też wyglądają pysznie! Dziękuję za wspólną zabawę. Pozdrawiam Asa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) miło było razem coś upichcić :) pozdrawiam

      Usuń
  5. Taki wypiek Beatko to tylko ciepły, grzech pozwolić mu ostygnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, grzech, Elu, wielki grzech :) Pozdrawiam i dziękuje za wspólna zabawę :0

      Usuń
  6. Smakowite puchate bułeczki! pozdrawiam Beatko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zuziu :) polecam, na śniadanie idealne :)

      Usuń
  7. Pyszne i pachnące bułeczki, dziękuję za wspólne wypiekanie. Z makiem też fajne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Mnie również było miło piec z wami :) pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Z makiem wyszły rewelacyjnie, dzięki Beatko za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko :) Było bardzo miło :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Bardzo fajnie ci wyszły kochana, dziękuje za wspólne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję :) Pozdrawiam Marzenko :)

      Usuń
  10. Dziękuję za wspólne śniadanko i do zobaczenia przy kolejnym wypiekaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, śniadanie spożyłam w doborowym towarzystwie :D Do rychłego. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. To było bardzo miłe doświadczenie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Z makiem im do twarzy:) Dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. widziałam juz u Marzenki, ale i tu napiszę, że bułeczki wyglądają mega smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne bułki - przywodzą mi na myśl te z dzieciństwa :) Miło było spotkać się na wspólnym śniadaniu. Pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  15. Bułeczki przednie, najlepsze takie ciepłe z odrobiną dżemiku.
    Dziękuję za wspólne pieczenie. Do następnego razu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miło było wspólnie śniadaniować :D Pozdrawiam :)

      Usuń
  16. Świetne bułeczki, do masełka byłyby idealne

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Właśnie byłam u Ciebie, tam dopiero sernik się pyszni :) Mniam

      Usuń
  18. Toż to cały pułk wziął udział we wspólnym pieczeniu, a nie jak piszesz kilka osób. Fajnie wziąć udział w takim zgromadzeniu, ile Was tyle doświadczeń.Ciasto drożdżowe kocham jeść i piec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, my także kochamy ciasto drożdżowe i robić , i jeść :)_ Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  19. Ostatnio u mnie w kuchni panował szał na wypieki drożdżowe, szkoda, że nie natrafiłam na twój z makiem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, zawsze można upiec następne :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. świetny pomysł z tym pieczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bułeczki wyszły bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.