sobota, 17 listopada 2012

Miodownik




Składniki:

  • 1 kostka margaryny
  • 30 dag płynnego miodu
  • 1 kg mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 szklanka cukru pudru


Masa:

  • 2 szklanki mleka
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki kaszy manny


Wykonanie:
Margarynę, cukier i miód gotuję i studzę. Mąkę mieszam z sodą, wlewam chłodną masę miodową, całość mieszam łyżką,aż pojawią się pęcherzyki powietrza. Potem wbijam jajka i zagniatam ciasto dopóki, dopóty nie zacznie odstawać od ręki. Dzielę na trzy części, rozwałkowuję i piekę każdą z osobna. Jakieś 15-20 min w 180-200'C. Upieczone odstawiam w chłodne miejsce. W międzyczasie mleko zagotowuję i na gotujące wsypuję kaszę manną. Chwilkę podgotuję i odstawiam do całkowitego wystygnięcia. Ucieram masło z cukrem na puch dodając do niego po łyżce zimnej kaszy. Gotową masą przekładam placki i odstawiam na 24 godz, aby placki zmiękły, gdyż po upieczeniu są dość twarde



2 komentarze:

  1. Pani Beatko bardzo podziwiam Pani zdolności, korzystam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Pani Małgosiu :) Jest mi niezmiernie miło z tego powodu. To dla mnie największy komplement :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...