niedziela, 13 stycznia 2013

Ciasto szwedzkie

A u mnie znów zwykłe ciasto, bez masy, bez dodatków. Ale czy faktycznie takie  zwykłe? Nie, chyba jednak nie, na pewno nie. Może skład i cała reszta nie wygląda zbyt ciekawie, ale jeżeli ktoś wypróbuje, to  nie będzie żałować. Wiem to na 100%, gdyż sama, jak zwykle, najpierw zrobiłam próbę, by móc się z Wami podzielić moją opinią. No, nie całkiem moją:) Moje domowe jury jest bardzo, ale to bardzo wymagające, więc ta opinia to bardziej ich niż moja. A ja się z nimi zgadzam:)






Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 kostki masła
  • 1 opakowanie twarożku homogenizowanego o smaku waniliowym
  • 1/2 pojemnika śmietany 18%
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka


Polewa:

  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 4 łyżki mleka


Wykonanie:
Masło ucieram z cukrem, dodaję twarożek, śmietanę oraz żółtka. Mąkę mieszam z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym i dodaję porcjami do ciasta.  Białka ubijam na sztywną pianę, dodaję do masy i delikatnie, mieszając, łączę je z bardzo gęstym ciastem. Blachę wykładam papierem do pieczenia, przekładam ciasto, rozsmarowuję łyżką i wstawiam na 40 min do piekarnika nagrzanego do temp. 170'C
Składniki na polewę wrzucam do garnuszka, podgrzewam do połączenia się ich ze sobą, zdejmuję i jeszcze ciepłą wykładam na wierzch mojego przestudzonego placuszka. Odstawiam, aby polewa zastygła.





4 komentarze:

  1. Smakowicie wygląda i nie ma z nim dużo roboty :) Ja znów o tej robocie, ale mam tyle spraw, że u mnie sprawdzają się tylko szybkie i łatwe przepisy :) Z przepisu skorzystam z dziką rozkoszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie czasowa, dlatego przerzuciłam się właśnie na ciasta, które robi się dość szybko.
      I bardzo się cieszę, że wykorzystasz przepis:)To miłe

      Usuń
  2. łatwy przepis
    sprawdziła zrobiłam upiekłam i się je
    dodam, że więcej serka waniliowe a mniej cukru i powinno być jeszcze lepsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serki powinny być co najmniej dwa, ale robiłam pierwszy raz, a i tak zmniejszyłam ilość cukru. Raczej na pierwszy raz nie wprowadzam wielkich zmian:) Pozdrawiam

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...