poniedziałek, 8 lipca 2013

Konfitura rabarbarowo-bananowa

Przepis na tę właśnie konfiturę znalazłam bardzo dawno temu i całkiem o niej zapomniałam, a miałam przetestować by wiedzieć jak smakuje i jak długo można ją przetrzymywać. I przeglądając kolejny z moich segregatorów, ponownie natknęłam się na ten przepis. O nie, myślę, tym razem nie zamykam zeszytu tylko biorę się za przygotowanie tejże konfitury. I to był strzał w dziesiątkę. Ten zapach i smak są wyborne. Polecam wszystkim, którzy lubują się w przygotowywaniu przetworów na zimę:) Jedna rzecz jaką zmienię następnym razem to ilość cukru. Na 1 kg owoców 1 kg cukru to stanowczo za dużo.





Składniki:
  • 500 g rabarbaru
  • 500 g bananów
  • 1 kg cukru
  • sok z 1/2 cytryny
Wykonanie:
Rabarbar myję, suszę i kroję w kilku centymetrowe kawałki. Banany obieram zw skóry i łamię na kawałki. Wszystko razem wsypuję do salaterki i zasypuję cukrem. Ja odstawiłam na kilka godzin,  choć w oryginale proponują odstawić na całą noc. Przekładam do rondelka i gotuję na średnim ogniu ok. godziny. Zestawiam i studzę. Jeżeli po wystygnięciu, konfitura okazuje się zbyt płynna, ponownie doprowadzam do wrzenia i gotuję 20-30 minut.Zakwaszam sokiem z cytryny i gotuję przez chwilę. Gotową przekładam do gorących i wyparzonych słoików. Zakręcam i odstawiam do góry dnem. Zimne odwracam zakrętkami do góry i konfiturę przetrzymuję w suchym i chłodnym miejscu. 
 W wersji dla dorosłych - dodatkowo 3 łyżki ginu:)




10 komentarzy:

  1. Robiłam w takim zestawie ciasto...ale wekować nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to spróbuj sobie:) U mnie dziewczyny od razu cały słoiczek do naleśników wzięły:) Pychota i już!!!

      Usuń
  2. O tak! Do naleśniczków wspaniałe smaki, zazdroszczę Ci chęci robienia do konfitur.Kiedyś nie wychodziłam ze słoików, codziennie coś mi przybywało na półkach w spiżarni, a teraz mam lenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tam mogę gotować te przetwory i gotować:D Przynajmniej na razie:) Pozdrawiam Bożenko:)

      Usuń
  3. Super połączenie banany i rabarbar, muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne, tylko, moim zdaniem, trzeba zmniejszyć ilość cukru. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Ciekawe połączenie :) Trzeba wypróbować. Ja połączyłam rabarbar i porzeczkę czerwoną też wyszła niezła konfitura :) Taka słodko kwaśna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszna, tylko proponuję zmniejszyć ilość cukru niż ta podana w poście. Robiłam ją po raz pierwszy i jak dla mnie okazała się za słodka. Następnym razem na pewno dodam mniej cukru :) Pozdrawiam

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...