piątek, 9 sierpnia 2013

Rolada z białego sera

Jak napisałam w poprzednim poście, chodził za mną ten nieszczęsny sernik, aż znalazłam przepis, a nawet dwa. Ten drugi był tak nietypowy i intrygujący, że po zrobieniu jednego ciasta chciałam spróbować drugie. I oczywiście wypróbowałam. Był tak nietypowy, że musiałam sprawdzić czy mi się uda.Sernik z żelatyną i do tego zwinięty w roladę:)  Oczywiście, że się uda. A moje dzieciaczki stwierdziły, ze jest pyszny i smakuje jak lody. 






Składniki:
  • 75 dag białego sera
  • 1 szklanka cukru- u mnie nie pełne
  • 2 żółtka
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 2 opakowania herbatników
  • 10 dag posiekanych orzechów włoskich
  • aromat pomarańczowy lub wanilia
  • 10 dag masła

Wykonanie:
Ser zemleć, herbatniki pokruszyć, żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie. Żółtka utrzeć z cukrem na parze, dodać masło, aromat, ser , posiekane orzechy oraz połowę pokruszonych herbatników- ja wsypałam więcej niż połowę, gdyż reszta potrzebna jest tylko do obtoczenia gotowego ciasta.Wlać przestudzoną żelatynę i dokładnie wymieszać masę. Przelać na blachę wyłożoną pergaminem, poczekać aż trochę stężeje. Za pomocą pergaminu zwinąć w rulon, całość obtoczyć w reszcie pokruszonych herbatników i schładzać co najmniej 2 godz. Dodatkowo dodałam brzoskwinie, choć w podstawowym przepisie nie ma żadnych owoców.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...