sobota, 16 listopada 2013

Ciasteczka półfrancuskie

Naszło mnie na robienie drobnych ciasteczek, które świetnie nadają się do kawy, lub dla naszych małych milusińskich.
Tym razem mój wybór  padł na półfrancuskie ciasteczka.


Składniki:

  • 35 dag mąki (11 łyżek)
  • 1 kostka masła
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki śmietany
  • szczypta proszku do pieczenia ( na czubku noża)
Wykonanie:
 Mąkę wsypuję do misy  malaksera, dodaję pokrojone masło, żółtka, sól i proszek do pieczenia. Siekam na najmniejszych obrotach do czasu, aż zacznie formować się kula ciasta. W międzyczasie dolewam śmietankę (ja użyłam kremówki, ale może być 18% lub 12%). Ciasto przekładam do woreczka foliowego i szybko, rękami, formuje kulę. Wstawiam do zamrażalnika na 1 godzinę. Wyjmuję na podsypany mąką blat, rozwałkowuję na grubość około 0,5 cm i foremką wycinam ciastka.

Układam na suchej blasze,

smaruje wierzch rozmąconym białkiem i posypuje cukrem kryształem. Piekę przez 10 minut w temperaturze 200'C. Wyjmuję i studzę.


Rada:
Tego ciasta nie wolno zagniatać rękami . W razie gdy nie mamy malaksera ciasto siekamy nożem aż powstanie kula.




8 komentarzy:

  1. Jakie śliczne serduszka. Ja tez lubię takie małe ciasteczka do kawy. Tylko mają jedną wadę. Szybko się je zjada. I znów trzeba zrobić. Więc ja skorzystam z Twojego przepisu i zrobię podwójną porcję :) Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To prawda, że szybko znikają z talerza, ale z tej porcji wyszło mi jakieś 130-140 sztuk:D To wcale nie tak mało:) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. I jestem po moją dolę. Cudeńka i przysmaki mają tą wadę że są pochłaniane w błyskawicznym tempie. Ale co tam..ja lubię patrzeć na pałaszujące buziole. To cieszy i zachęca do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...ale tu serduszkowo u Ciebie Beatko :) proste i szybkie w wykonaniu i pewnie juz tylko okruszki zostaly? :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Moniko :) Faktycznie, zostało dosłownie kilka sztuk :)Pozdrawiam sedecznie

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...