niedziela, 5 stycznia 2014

Domowe batoniki musli

Otwieram dziś szufladę, a tam pootwierane torebki z niewykorzystanymi bakaliami. I tak sobie myślę, co by tu z tym zrobić:) Wyrzucić, nie wyrzucę, takie resztki, że ciasta z tego nie będzie i nagle olśniło mnie. Przypomniałam sobie że w programie pt: "wiem co jem i co kupuję" P. Kasia pokazała jak zrobić domowe batoniki musli. Może nie całkiem zapamiętałam przepis, ale co miałam pod ręką wrzuciłam do miski i zalałam mlekiem skondensowanym. I tak oto batoniki musli zagościły dziś w moim domu. Nie dość, że pracy przy nich nie ma prawie w ogóle to jeszcze i zdrowo i słodko :) Polecam do pochrupania






Składniki:

  • 1 szklanka otrębów pszennych
  • 1 szklanka otrębów żytnich
  • 1 szklanka płatów kukurydzianych
  • 1/2 szklanki pestek z dyni
  • 1/2 szklanki nasion słonecznika
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki ziaren sezamu
  • 1/2 szklanki pokrojonych śliwek suszonych
  • 1/2 szklanki rodzynek 
  • 500 ml mleka skondensowanego
Polewa:
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1/4 szklanki mleka
Wykonanie:
Wszystkie składniki wsypuję do miski i mieszam ze sobą. Wlewam mleko skondensowane, wymieszam i przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 150'C na  50 min. po tym czasie wyjmuję, studzę i polewam polewą czekoladową, którą wcześniej podgrzewam do połączenia się składników.


Moja rada : Zamiast robić polewę można dodać 2 łyżki miodu




21 komentarzy:

  1. i kto tu kusi słodyczami ? Tym to się można zajadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chris, w nadmiernych ilościach to i takie batoniki mogą mi zaszkodzić :D Pozdrawiam

      Usuń
  2. no proszę, jak można zrobić domowe batoniki. Świetny przepis. Zapamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobre rozwiązanie dla takich łakomczuchów jak ja. Ostatnio niestety z kuchni słodycze aż się wylewają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się, u mnie też łasuchy tylko by podjadały coś słodkiego, więc kombinuję jak mogę :)

      Usuń
  4. Świetny pomysł. Problem jest tylko jeden - trudno się powstrzymać, by tego zaraz nie pochłonąć. Wprawdzie zdrowe te kalorie, ale jednak kalorie :)
    Mimo wszystko kiedyś skorzystam z tej receptury. A niech tam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny przepis. Strasznie kusisz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł miałaś Beatko :) pewnie go uskutecznię bo mnie też zostało od Świąt mnóstwo pootwieranych torebek :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyś polecam :) świetna sprawa z tymi batonami, tylko możesz dodać jeszcze płatki kukurydziane by były bardziej chrupiące, o których ja całkiem zapomniałam :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Beatko, ależ z Ciebie łasuch, w słodkościach czujesz sie jak pszczółka w ulu.Dobre, bo zdrowsze niż te sklepowe.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Bożenko:) I wolę takie domowe niż najpiękniejsze ze sklepu :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Beatko kusisz tymi zdrowymi słodkościami ;) Bee musiał, któregoś dnia zrobić takie batoniki ;)
    Pozdrawiam serdecznie i udanego wieczorku życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli faktycznie się skusisz na zrobienie tych batonów, to dodaj płatki kukurydziane, o których ja zapomniałam i moje były za mało chrupiące :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Zrobiłam dziś te batoniki z tego co było pod reką, więc z własnej degustacji mogę je polecić:)...no może z jedną uwagą: trudno się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) I masz rację, ja także nie mogłam powstrzymać się od podjadania, wymagało to ode mnie niezwykle silnej woli :D Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Incredible quest there. What occurred after? Good luck!


    Feel free to surf to my weblog - this website

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście również dałabym spokój z polewą;p Miód w zupełności uzupełnia słodycz batonika. Ewentualnie, dla smaku można dodać do środka papkę z banana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochani, możecie modyfikować sobie przepis jak tylko chcecie, batoniki i tak są przepyszne :D Pozdrawiam :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...