Świetne jako prezent swiąteczny

wtorek, 25 lutego 2014

Babka pianka z sosem z chałwy

Pomysł na wykorzystanie białek, bo tę babkę robi się właśnie na bazie białek. Urozmaiceniem dla podstawowej wersji jest sos z chałwy, który wprost idealnie pasuje do tego ciasta. Szybko i smacznie. Polecam :)



Składniki:

  • 6 białek
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki bakalii
Sos z chałwy:
  • 200 gram chałwy
  • 1/2 kostki masła
Wykonanie:
Białka ubijam na sztywno dodając porcjami cukier. Dodaję po łyżce mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, a na końcu wlewam cienkim strumieniem rozpuszczone i wystudzone masło oraz mleko. Wsypuję bakalie, wymieszam łyżką, ciasto przekładam do natłuszczonej i posypanej tartą bułka, formy z kominkiem  i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 170'C na 30-40 minut. Najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Wyjmuję i odstawiam by wystygło. 
Chałwę ucieram mikserem dolewając po trochu rozpuszczone i przestudzone masło. 
Babkę wyjmuję z formy, kroję na kawałki, na każdy talerzyk nalewam po łyżce sosu i układam porcję ciasta.


30 komentarzy:

  1. I co i po co...pytam się po co? Tak mnie z rana stresować? Ja tu sobie siedzę w samotności, zagryzam bułką z serem a ta mi wstawia pod nos...taką babuchę. :( Prawdziwy Potwór :) Miłego dnia Beatko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to po co? Po to, by Cię zmobilizować do pieczenia babek :) Prawdziwy Potwór ze mnie :D pozdrawiam Elu, miłego dnia

      Usuń
  2. wygląda smacznie, ciekawy przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Beatko, znów kusisz mnie chałwą. Mam do niej słabość, jak już pisałam. Ale Twoja babka wygląda tak pysznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, Krysiu, ja też :) Dlatego dodaję chałwę do ciast i ciasteczek :D Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Była bardzo smaczna :) Pozdrawiam Moniko :)

      Usuń
  5. Beatko babka wyśmienita, a jeszcze ten sosik do tego, po prostu pychotka!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Meggy :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Babka babką, ale ten sosik brzmi obłędnie dla takiego chałwopochłaniacza jak ja:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, dlatego go zrobiłam, bo ja, mój mąż i córka nie możemy się jej oprzeć :) Pozdrawiam Reniu :)

      Usuń
  7. Chałwa kojarzy mi się ze świętami i dzieciństwem. Pamiętam jak moja mama kupiła chałwę w puszce i włożyła ją do lodówki. A ja kilka razy dziennie wyjmowałam tą puszkę, i wyobrażałam sobie jak może smakować. Do dzisiejszego dnia dałabym się sprzedać za chałwę. Staram się raczej jej nie kupować, bo gdy jest to wiem, że wciągnę ją za jednym zamachem;-)
    Zastanawiam się jak to się stało, że Cię jeszcze nie dodałam u siebie do ulubionych na blogu. Już naprawiam ten błąd. Miłego dnia Beatko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobny przypadek, do Twojego Grażynko :) I od tego czasu jestem uzależniona od tego smaku :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Babka pyszna styropianowa. Robię podobną, ale z tym sosem to strzał w dziesiątkę. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam Weroniko :)

      Usuń
  9. Znów widzę fajny sposób na wykorzystanie białe, który ląduje w moim kajecie komputerowym.
    A sos to absolutna nowość dla mnie.Ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko :) A sosik-pyszności !!! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Ciekawie z tym sosem, na pewno smakowe wrażenia niesamowite :) Babunia też mnie zainteresowała, jak tylko zostaną mi białka to ją "uskutecznię" :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam w takim razie na Twoją opinię Justynko :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Muszę sobie gdzieś zapisać ten przepis, bo często nie wiem co począć z białkami, a bezy są dość oklepane.

    OdpowiedzUsuń
  12. same smakowitości u Ciebie, chetnie wyprobuje ten przepis:)

    Witaj:) Bardzo fajnie prowadzisz bloga. Ładne Zdjęcia.

    U mnie moja pasja rękodzieło - ozdoby wielkanocne, poduszki, decoupage, butelki, stroiki, moje obrazy .... zapraszam !
    http://lesia-rekodzielo.blogspot.com
    Ja próbuje rozprzestrzenić swojego bloga po sieci, jeżeli byłabyś tak miła to proszę o wstawienie mojego linku do siebie, może zechcesz dodać się do grona obserwatorów, pozostać na dłużej, ocenić poprzez komentarz, lub poprostu zajrzeć :) Dziękuję !

    postaram się odwdzięczyć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  13. Delicious!" Lets follow each other?
    http://www.solaanteelespejo.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  14. We absolutely love your blog and find most of your post's
    to be precisely what I'm looking for. Do you offer guest writers to write content for
    you? I wouldn't mind producing a post or elaborating on some of the subjects you write related to here.
    Again, awesome weblog!

    Feel free to surf to my web blog ... online

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.