poniedziałek, 2 maja 2016

Ciasto Stokrotka

Kiedyś udało mi się upiec bardzo fajne ciasto na białkach, więc postanowiłam iść za ciosem i powstało połączenie ciasta z białek z ciastem z żółtek, to tak by nic się nam nie marnowało :) A że fajnie wygląda ciekawie i kolorowo nazwałem je Stokrotka. Pyszne, puszyste i efektowne ciacho. Polecam









Ciasto białe:
  • 6 białek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżkę octu
  • 1 szklankę wiórek kokosowych


Ciasto żółte
  • 6 żółtek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka octu


Masa :
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka śmietany 18 %
  • 1 galaretka 
  • 1 szklanka wrzącej wody



Wykonanie:
Białka ubijam na sztywną pianę , dodaję partiami cukier i ucieram, aż masa będzie lśniąca. Obie mąki i proszek do pieczenia mieszam i przesiewam delikatnie do masy białkowej. Mieszam łopatką do połączenia się składników. Na końcu dodaję ocet , wymieszam i przekładam ciasto do blaszki o wym. 26x38 cm wyłożonej papierem do pieczenia.


 Żółtka ucieram z cukrem na puch, Obie mąki mieszam z proszkiem do pieczenia i przesiewam do masy żółtkowej. Na końcu wlewam ocet.. Mieszam łopatka, aż ocet się wchłonie. Nabieram po łyżce masę i z impetem wrzucam na ciasto białe, tak by ciasto żółte wbiło się w ciasto białe.


Nagrzewam piekarnik do 175°C i wstawiam ciasto na ok 20 min. Następnie zmniejszam temp. do 150°C i piekę jeszcze przez 15-20 min.
 Zimne ciasto kroję na dwie części.


Masło ucieram z cukrem na puch, dodaję po łyżce śmietanę, galaretkę rozpuszczam we wrzątku i lekko tężejącą dodaję do masy maślanej
Wykładam na spód ciasta, nakrywam drugim blatem i wstawiam do lodówki , aż masa całkowicie stężeje


27 komentarzy:

  1. Beatko bardzo fajne ciasto. Takie słoneczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko bardzo fajne ciasto. Takie słoneczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę jakie udane, jestem oczarowana wyglądem, a i smak na pewno by mnie uwiódł :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda i uroczo się nazywa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy takiego nie jadłam, wygląda bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też wcześniej takiego nie jadłam :D Dziękuje Martuś :)

      Usuń
  6. Ja kiedyś jadłam u mojej cioci. Pamiętam, że mi bardzo smakowało - teraz mogę odtworzyć ten smak, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie możliwe, gdyż to ciasto powstało w całości w mojej głowie :D

      Usuń
  7. Jadłam bardzo podobne kilka lat temu, na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nie jestem jedyną osobą, która wpadnie na jakiś nowy pomysł :D

      Usuń
  8. podoba mi sie tylko uwazam ze maslo jest zbedne w masie jesli masz smietane i galaretke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest moja wersja tego ciasta, ale każdy może wypróbować inny sposób. Będzie mi bardzo miło dowiedzieć się jak smakowało w nowej odsłonie:) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  9. warto czytać takie blogi świat od razu staję sie piekniejszy !

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby proste, ale przy okazji jakie dobre. Zgadzam sie ze warto czytac takie blogi i uczyc sie nowych fajnych przepisow szczegolnie ze ja uwielbiam desery!!

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...