piątek, 29 marca 2013

Babeczki kawowo-orzechowe









Składniki:

  • 25 dag mąki pszennej
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
Masa:
  • 2 filiżanki mocnej kawy
  • 4 żółtka
  • 10 dag orzechów włoskich mielonych
  • 3/4 szklanki cukru
Wykonanie:
Mąkę i masło siekam, dodaję cukier, jajko i zagniatam. Ciasto zawijam w folię i wkładam na 30 min do zamrażalnika. Gorącą kawę wlewam do rondelka i wsypuję cukier. Gotuję syrop kawowy do nitki. Studzę, wbijam żółtka i wsypuję zmielone orzechy. Wyjmuję ciasto z lodówki, rozwałkowuję na cienki placek i szklanką wycinam kółka. Czynność powtarzam  do wyczerpania ciasta.



 Foremki do babeczek smaruję tłuszczem i nakładam w foremki  kółka z ciasta. Kremem kawowo-orzechowym napełniam foremki do 2/3 wysokości ciasta i wstawiam na 15 min do piekarnika nagrzanego do 180'C. Upieczone i gorące jeszcze, wyjmuje z foremek podważając  ciasteczka  wykałaczką.




Babki i babeczki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...