Świetne jako prezent swiąteczny

niedziela, 24 marca 2013

Babka białkowa z polewą karmelową

W oryginale była białkowo-makowa, ale z braku maku zostały białka. A i tak wyszła bardzo dobra w smaku  i mignęła się dosłownie w kilka chwil.







Składniki:

  • 1 szklanka białek (ok 8 sztuk)
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 kostki masła
  • 100 ml mleka
  • rodzynki
Karmel:
  • 7 łyżek cukru
  • 2 łyżki zimnej wody
  • 1/2 kostki masła
  • 120 ml śmietany kremówki

Wykonanie:
Masło rozpuszczam na patelni i odstawiam aby przestygło. Białka ubijam na sztywną pianę dodając porcjami cukier. Obie mąki przesiewam z proszkiem do pieczenia i po trochu dosypuję do masy białkowej. Na końcu wlewam chłodne masło, mleko  oraz rodzynki. Formę do babki smaruję masłem, posypuję mąką i wykładam moje ciasto. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180'C na 40 min. 
Cukier na karmel wsypuję do rondelka z grubym dnem, wlewam dwie łyżki wody i podgrzewam na średnim gazie od czasu do czasu potrząsając rondelkiem ( nie mieszam łyżką.)aż cukier nabierze złotego koloru. Gdy cały cukier  skarmelizuje się zestawiam z ognia, wlewam śmietankę i wrzucam masło pokrojone w kostkę. Energicznie mieszam, aż wszystkie składniki połączą się ze sobą. Studzę i polewam upieczoną i przestudzoną babkę.




Babki i babeczki





8 komentarzy:

  1. Baaardzo ciekawy przepis i super sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam a brzimi iwygląda ciekawie :)a polewa mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdania domowników co do polewy były podzielone:) Córkom i mnie smakowała, zaś panom już nie całkiem:D Ich opinia to; oj, może być:)

      Usuń
  3. Wszystko co z karmelem jest na pewno rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ja także lubię karmel, toffi, kajmak i inne i mi bardzo smakowało połączenie. Słodki smak babki przełamany goryczką karmelu:) Mniam!

      Usuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :) Z tą polewą musiała być wyśmienita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć:) A właściwie czytać:)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.