czwartek, 7 marca 2013

Bezy kokosowe

Tak, wiem, miało być już tak pięknie i wspaniale. Ferie się skończyły, przepisów mnóstwo do dodania, a czasu wciąż brak. Obiecałam i słowa nie  dotrzymałam, ale dziś specjalnie dla Bożenki, która  swym komentarzem postawiała mnie do pionu, przepis na bezy domowej roboty. Może nie trzeba mieć  zbyt wielkich umiejętności by je przygotować, ale na prawdę warto. A z tej porcji wyszło mi cztery duże blachy , także było co suszyć w piekarniku.
Dziękuję Bożenko:)








Składniki:

  • 5 białek z jajka
  • 1 szklanka cukru, może być niepełna
  • 2 łyżeczki wiórek kokosowych
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej


Wykonanie:
Białka ubijam na sztywną pianę, dodaję porcjami cukier nie przerywając ubijania. Potem wsypuję  wiórki kokosowe, mąkę ziemniaczaną, a na końcu dodaję sok wyciśnięty z połowy cytryny. Z tym sokiem radzę pokombinować, można przesadzić z ilością. Najlepiej wycisnąć sok do szklanki i dodawać porcjami sprawdzając smak masy z białek. U mnie akurat sok z połowy cytryny był idealny do tej ilości białek.



 Blachę smaruję tłuszczem , masę nakładam do rękawa cukierniczego i wyciskam niewielkie bezy prosto na blachę. Piekarnik rozgrzewam do temp.110'C i wstawiam beziki na 45 min.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...