środa, 13 marca 2013

Kruche ślimaczki








Składniki:

  • 30 dag mąki
  • 20 dag masła
  • 15 dag cukru pudru
  • 3 żółtka
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka skórki otartej z  cytryny
  • marmolada
  • 2 łyżeczki kakao


Wykonanie:
Mąkę przesiewam przez sito, dodaję szczyptę soli i posiekane drobno masło.Siekam nożem . Dodaję cukier i cukier waniliowy, a potem żółtka. Szybko wyrabiam ciasto,dzielę na dwie części. Do jednej dodaję kakao formuję 2 kule, zawijam w folię i wkładam do lodówki na 30 min. Schłodzone ciasto rozwałkowuję na grubość ok  0,5 cm. Białe ciasto smaruję marmoladą, kładę na to rozwałkowane ciasto ciemne i delikatnie zwijam roladę. Ponownie schładzam przez ok 20 min, kroję roladę w plastry, układam na blasze i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200'C na 10 min.




2 komentarze:

  1. Nie wiem jak Ty...ale lubię kruche nie tylko na słodko, ale również na słono...np z suszoną cebulką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również bardzo lubię. Lecz na tym blogu raczej na słono nie podaję przepisów:)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...