Świetne jako prezent swiąteczny

sobota, 13 kwietnia 2013

Słodki Sycylijczyk

Przyznam, że zaintrygował mnie ten przepis już dość dawno temu, ale jakoś do tej pory nie złożyło się by go przygotować. A szkoda, gdyż teraz wiedziałabym, że należy masę wyłożyć np; na waflu lub rozsmarować cienko na blasze, poczekać aż stężeje i pokroić w niewielki prostokąty, a następnie oblać czekoladą. A tak zrobiłam wielką truflę w formie do keku i strasznie ciężko było mi pokroić taki duży i kleisty cukieras:P
Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło:D Następnym razem będzie jak znalazł. Poza tym pyszności o ile ktoś lubi cukierki czekoladowe własnej produkcji:)





Składniki:

  • 3 tabliczki czekolady
  • 4/5 kostki masła
  • 2 jajka
  • 3 łyżki rumu lub olejek
  • 2 łyżki cukru
  • 1 pomarańcza( u mnie brzoskwinie z puszki)
  • 8-10 biszkoptów
Wykonanie:
Czekoladę rozpuszczam na parze dodając olejek rumowy. Cukier ucieram z żółtkami w kąpieli wodnej. Dodaję rozpuszczone i przestudzone masło i miksuję. Następnie rozpuszczoną  czekoladę, pokruszone biszkopty. Białka ubijam na sztywną pianę i mieszam delikatnie z masą czekoladową za pomocą drewnianej łyżki. Gotową masę przekładam do formy do keksu wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiam do lodówki na ok 1 godz. Wyjmuję i układam cząstki owoców na lekko zastygniętej masie.Całość ponownie wstawiam do lodówki na całą noc.




Dzień Czekolady


12 komentarzy:

  1. Och jakie pyszności, a ja na diecie :) Wygląda interesująco,pozostaje mi tylko zjeść go oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka ilość czekolady gwarantuje bardzo dobry nastrój!!!! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znów takie pyszności u Ciebie, a ja jeszcze nie znalazłam foremek do rurek aby zrobić Twoje rurki z kremem :(( Muszę chyba na necie zamówić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A propos rurek- to ja kupiłam w zwykłym sklepie z artykułami gospodarczymi:)

      Usuń
  4. Ja lubię, więc z pewnością przypadłoby mi do gustu takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Beato, słodki sycylijczyk wygląda pysznie :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.