Świetne jako prezent swiąteczny

trwa inicjalizacja, prosze czekac...mieszkanie dla młodych kalkulator

sobota, 10 sierpnia 2013

Ambasador

Znalazłam na Smakerze bardzo fajny przepis dodany przez Gabi 16. Po przeczytaniu doszłam do wniosku, że warto by było go wypróbować przy najbliższej okazji. I tak tez zrobiłam i naprawdę wcale nie żałuję. Polecam tym wszystkim, którzy nie przepadają za zbyt słodkim ciastem







Składniki:
  • biszkopt czekoladowy z 6 jaj

Biszkopt biały:
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki cukru

Masa:
  • 1 kostka margaryny
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 czerwone galaretki
  • owoce - u mnie truskawki, ale mogą być brzoskwinie lub ananasy

Wykonanie:
Upiec ciemny biszkopt w dużej blaszce, wystudzić i przekroić na pół. Białka ubić na sztywną pianę dodając porcjami cukier, dodać żółtka roztrzepane z 4 łyżkami zimnej wody, chwilę ubijać na koniec połączyć mąką. Delikatnie wymieszać i piec w blaszce do keksu ok 25 min. Wystudzić. W między czasie utrzeć margarynę z cukrem pudrem na puszystą masę i dodawać po łyżce śmietanę, cały czas ucierając.Galaretki rozpuścić w 2 szklankach gorącej  wody.Pierwszą część biszkoptu posmarować połową masy, biały biszkopt pokroić na paseczki i układać w kwadraty na masie, w środek kwadratów ułożyć owoce, zalać tężejącą galaretką, wyłożyć resztę masy i przykryć ciemnym biszkoptem. Całość odstawić by masa stężała.
  


8 komentarzy:

  1. ja znam ambasadora w zupełnie innej wersji ale twój wygląda super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Również mam przepis na ambasadora, na którego większość mówi ,,murzynek" i jest bez masy :)

      Usuń
  2. Ciekawy sposób na ambasadora, ja zawsze chciałam go upiec, ale jeszcze do tego nie doszłam :) zawsze mam ileś opcji do pieczenia i potem się o czymś zapomni i gdzieś umknie :)
    Dziękuje za przypomnienie i pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i koniecznie musisz upiec bo jest pyszny :)

      Usuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.