sobota, 10 sierpnia 2013

Kisielowiec

Lubicie kisiel? Ja nie za bardzo, taka lepka i kleista masa. Szczerze ? Nie przepadam:) Ale kisiel w formie proszku, dodany do ciasta -jak najbardziej tak. Ciasto ma wtedy lekko kwaskowy smak, za którym na pewno przepadają dzieciaki, jak również do kawy smakuje  wybornie, więc polecam ten przepis wszystkim, którzy tak jak ja lubią sobie podjeść coś słodkiego, czy też mniej słodkiego, do kawusi. Na pewno większość z Was kojarzy to ciasto również pod nazwą ,,Babka z kisielu", . Jak zwał, tak zwał, ale na pewno jest pyszne








Składniki:
  • 5 jaj
  • 1 szklanka cukru
  • 3 opakowania kisielu
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kostka masła

Wykonanie:
Masło ucieram z cukrem dodając po jednym żółtku. Wsypuje po jednym opakowaniu kisielu i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Białka ubijam na sztywną pianę, łączę  z ciastem, przekładam do blaszki o wymiarach 22 x 26 cm wyłożonej papierem do pieczenia  i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 160°C na 20 minut, po tym czasie zwiększam temperaturę do 180°C i piekę jeszcze około 20-25 minut, do suchego patyczka. Upieczone ciasto wyjmuję z piekarnika, odstawiam by przestygło i kroję na porcje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...