niedziela, 11 sierpnia 2013

Murzynek przekładany

 Nigdy wcześniej nie przekładałam murzynka masą, ale tym razem postanowiłam tak zrobić. Efekt nie był może zbyt zaskakujący pierwszego dnia, gdyż , jak dla mnie, ciasto było trochę za słodkie. Lecz po następnej nocy leżakowania w lodówce, okazało się, że ciasto nabrało specyficznego smaku i wszyscy byli pod wrażeniem. Więc, jeśli ktoś wypróbuje przepis, należy ciasto odstawić na dwie doby do lodówki, po tym czasie można delektować się wspaniałym smakiem:) Polecam:)





Składniki:

  • 1 kostka masła
  • 2 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki mleka
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
  • 1 masa krówkowa o smaku kokosowym
  • 1 kostka masła

Wykonanie:
Z masła, cukru, mleka i kakao ugotować czekoladę. Wystudzić, odlać 3/4 szklanki czekolady do polania ciasta. Do pozostałej masy czekoladowej dodawać po 1 żółtku na na przemian z mąką i ucierać. Wcześniej mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na pianę i delikatnie wmieszać do ciasta, najlepiej za pomocą drewnianej łyżki. Gotowe ciasto przelać na duża blachę i piec ok 50 min w 160'-170'C. Po upieczeniu, wystudzić ciasto i przekroić na pół. Masę krówkową ucierać, dodając po łyżce miękkie masło. Masą przełożyć ciasto,wierzch ciasta polać odlaną wcześniej czekoladą i  odstawić na 2 doby w chłodne miejsce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...