Świetne jako prezent swiąteczny

trwa inicjalizacja, prosze czekac...mieszkanie dla młodych kalkulator

niedziela, 11 sierpnia 2013

Murzynek przekładany

 Nigdy wcześniej nie przekładałam murzynka masą, ale tym razem postanowiłam tak zrobić. Efekt nie był może zbyt zaskakujący pierwszego dnia, gdyż , jak dla mnie, ciasto było trochę za słodkie. Lecz po następnej nocy leżakowania w lodówce, okazało się, że ciasto nabrało specyficznego smaku i wszyscy byli pod wrażeniem. Więc, jeśli ktoś wypróbuje przepis, należy ciasto odstawić na dwie doby do lodówki, po tym czasie można delektować się wspaniałym smakiem:) Polecam:)





Składniki:

  • 1 kostka masła
  • 2 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki mleka
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
  • 1 masa krówkowa o smaku kokosowym
  • 1 kostka masła

Wykonanie:
Z masła, cukru, mleka i kakao ugotować czekoladę. Wystudzić, odlać 3/4 szklanki czekolady do polania ciasta. Do pozostałej masy czekoladowej dodawać po 1 żółtku na na przemian z mąką i ucierać. Wcześniej mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na pianę i delikatnie wmieszać do ciasta, najlepiej za pomocą drewnianej łyżki. Gotowe ciasto przelać na duża blachę i piec ok 50 min w 160'-170'C. Po upieczeniu, wystudzić ciasto i przekroić na pół. Masę krówkową ucierać, dodając po łyżce miękkie masło. Masą przełożyć ciasto,wierzch ciasta polać odlaną wcześniej czekoladą i  odstawić na 2 doby w chłodne miejsce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.