piątek, 9 sierpnia 2013

Ptasie mleczko III

Dziś polecam  kolejne ptasie mleczko.  Tak, wiem, dodałam już taki przepis,  a nawet dwa, ale ten różni się od poprzednich. Sami sprawdźcie :D





Składniki:

  • 7 i 1/2 łyżki żelatyny
  • 5 białek
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • 1/2 litra śmietany kremówki
  • 1 cytryna
  • 1/2 pomarańczy
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 2 i 1/2 tabliczki czekolady

Wykonanie:
Białka ubić z cukrem waniliowym. Owoce sparzyć, wycisnąć z nich sok. Śmietanę ubić z cukrem pudrem, dodać sok z owoców i wymieszać. Żelatynę namoczyć i rozpuścić w gorącej wodzie, przestudzić.Śmietanę delikatnie połączyć z białkami, wlać ostrożnie żelatynę, przelać do płaskiej formy i odstawić do całkowitego stężenia ( ok 2 godz) Masę wyjąć, kroić ostrym nożem na małe 2-3 cm prostokąty lub wycinać foremką. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, zanurzać w niej pianki i odstawić na kratkę, aby nadmiar czekolady  spłynął.
 Ja poszłam troszkę na łatwiznę i zamiast pobawić się trochę z tą polewą, po prostu wylałam masę na biszkopty i całość polałam polewą- też bardzo dobre.




1 komentarz:

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...