sobota, 3 sierpnia 2013

Tort cappuccino

Lubicie ciasta Siostry Anastazji? Wolicie bardziej słodkie, czy raczej nie? Jeżeli jesteście fanami jej ciast, a przy tym wolicie coś mniej słodkiego, to dzisiejszy przepis na pewno trafi w Wasze gusta. Pyszny tort na bazie kawy cappuccino, który nie jest zbyt słodki, a nawet, powiedziałabym, ze jest za mało słodki jak na tort. 
U mnie w  wersji orzechowej, ale możecie wybrać sobie kawę, którą preferujecie najbardziej. Dodatkowo  ja nie robiłam tortu jaki się normalnie podaje, tylko zwykły biszkopt przełożony masą, chociaż tort też miałam przyjemność zrobić, ale to było bardzo dawno temu i nie posiadam żadnych jego zdjęć. Więc musicie zadowolić się zdjęciem pół-tortu:)






Składniki:
  • 4 jajka
  • 4 łyżki wody
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki kawy cappuccino orzechowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na masę:
  • 1/2 litra śmietany 30%
  • 1 ,,Śnieżka"
  • 2 łyżki zwykłej kawy cappuccino
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 2 łyżki cukru pudru

Do nasączenia:
  • 1 szklanka kawy cappuccino- oczywiście ta już płynna
  • spirytus lub inny alkohol wg uznania

Wykonanie:
Na ciasto ubijamy białka z cukrem, dodajemy żółtka wymieszane z wodą, a na końcu dodajemy wszystkie sypkie składniki, wcześniej wymieszane ze sobą. Całość delikatnie mieszamy i przelewamy na dwie przygotowane uprzednio blachy i pieczemy 20-30 min w w temp. 180-200'C. Po upieczeniu kroimy oba placki na połowy, tak by było ich cztery. Szykujemy szklankę kawy cappuccino z dodatkiem spirytusu i nasączamy placki tym roztworem
Teraz szykujemy masę cappuccino do przełożenia naszego tortu. W tym celu galaretkę rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody.,,Śnieżkę" ubijamy dodając cukier, kawę cappuccino i tężejącą galaretkę.I szybciutko przekładamy masą nasze nasączone placki, gdyż niesamowicie szybko tężeje.
Ja dodatkowo robiłam bitą śmietanę aby tort udekorować po wierzchu, czego w oryginalnym przepisie nie ma, gdyż masy jest tyle, że można spokojnie ozdobić wierzch i boki tortu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...