wtorek, 20 maja 2014

Babka z majonezem

Zawsze zastanawiałam się nad tym, jak może  smakować ciasto z dodatkiem majonezu i zawsze dochodziłam do wniosku, że majonez raczej nie pasuje do ciasta. Błąd, ogromny błąd!!!
Pasuje i to jeszcze jak. Ciasto jest puszyste, wilgotne i długo zachowuje świeżość. Kto piekł, ten wie, a kto nie miał jeszcze okazji wypróbować, niech się nie waha dłużej.



Składniki:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 4-5 łyżek majonezu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:
Białka ubijam na sztywna pianę.

Do ubitej piany dodaję stopniowo cukier i po jednym żółtku.

Nie przerywając ucierania dodaję po łyżce majonezu. 
Obie mąki przesiewam, mieszam z proszkiem do pieczenia i delikatnie łącze z masą .


Formę z  kominkiem smaruje tłuszczem, piekarnik nagrzewam do 180°C i wstawiam ciasto na 35-40 min. Upieczoną zostawiam w formie, aż wystygnie. Następnie wyjmuję i posypuję cukrem pudrem.


42 komentarze:

  1. Ale piękna, uwielbiam babki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wygląda ta babka Beatko :-) Już od kilku tygodni chodzi za mną właśnie taka babka z majonezem bo jeszcze nigdy takiej nie piekłam, ani nie jadłam, a tu proszę babka jak malowana :-) na pewno teraz już bez wahania zabiorę się za upieczenie takiej babki :-)
    Pozdrawiam Beatko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, u mnie ta babka zrobiła furorę :) Polecam

      Usuń
  3. potwierdzam -pyszna babka:)
    pozdrawiam cieplutko i miłego popołudnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja potwierdzam :) Pozdrawiam również bardzo cieplutko Reniu :)

      Usuń
  4. Beatko, zgadzam się z Tobą, że to jest wspaniałe ciasto. Znam, bo jadłam ale nie piekłam.... Ale może właśnie teraz to nadrobię, bo ta babka wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, a ja miałam opory przed dodaniem majonezu do ciasta i omijałam przepis szerokim łukiem :) Teraz wiem, że to był błąd :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Betti babkę ukręciła, majonezem natłuściła. Teraz kusi mnie i wabi, że kawałek mi zostawi. :)) Nie chwalę. :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Babeczka jak marzenie , a przepis bardzo fajny
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Cieszę się, że babka przypadła do gustu :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. bardzo zszokowałaś mnie tym majonezem! tego jeszcze nie słyszałam, ale warto wypróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto :) Polecam z czystym sumieniem :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Przepiękna baba!
    Piekłam nie raz z majonezem, ale ostatnio robił mi sie zakalec, nie znam przyczyny.Spora baba wyszła z tak niewielkiej ilości mąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko :) Z Twoich ust to wielki komplement :) Ja też z babkami mam taki problem, ale nie daję za wygraną :)Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  9. Babka wygląda super. Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda super!:) ja też zastanawiałam się nad tym i szczerze mówiąc nie wyobrażałam sobie tego, ale sloro mówisz że jest świetne, to muszę spróbować:)

    Zapraszam do mnie! Dzisiaj - puree z zielonego groszku!

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Beatko mam przepisik na takową babkę ale zabieram się jak pies do jeża :) :) Po Twoim wpisie na pewno się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja :) Polecam, nie warto zwlekać :) Pozdrawiam Justyś :)

      Usuń
  12. Babki z majonezem jeszcze nie miałem okazji spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To także moja pierwsza babka z tym dodatkiem, ale na pewno nie ostatnia :)

      Usuń
  13. Beatko tak samo jak Ty miałam wątpliwości co do babki z majonezem, ale jak zobaczyłam jak pięknie Ci wyszła to powiem szczerze, że też taką chcę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Więc do dzieła Oliwia :) Polecam, wszystkim domownikom smakowała :)

      Usuń
  14. Jaka żółciutka, przyleciałam zobaczyć przepis:) pozdrawiam Beatko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Żółciutka, bo jajka z własnego chowu, a nie to co te wszystkie sklepowe :) Pozdrawiam Zuziu :)

      Usuń
  15. Beatko, zamilkłaś, czyżby Ci sie piekarnik popsuł?
    Mam jednak nadzieję,że przerwa spowodowana dla odwyku od pieczenia, a nie z innych poważniejszych powodów.Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Bożenko :) Nic poważnego, po prostu brak czasu jak na razie:) Mam nadzieje, ze niedługo uporam się ze wszystkimi obowiązkami :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. Jestem spokojna ! Cieszę się,że to tylko brak czasu. Pozdrawiam

      Usuń
  16. Jadłam! i polecam! przepyszne. Też jak usłyszałam, ze ciasto z majonezem to miałam mieszane uczucia, ale naprawdę przepyszne.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to słyszeć :D Również miałam opory przed dodaniem majonezu, ale przecież to nic więcej niż jajka i oliwa :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  17. super sprawa tylko żeby potem zmieścić się do swojej garsonki/65

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale żółciutka :) Musisz mieć pyszne jajka, uwielbiam takie babki, ale wersję z kakao też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nawet nie pomyslalam, żeby użyć do ciasta majonezu. Wyglada pysznie na pewno spróbuje. Zapraszam też do siebie na inspiracje obiadowe. pozdrawiam Katarzyna.
    https://smaczniejemy.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu :) A babka jest przepyszna :) Polecam !!!

      Usuń
  20. cieszę sie ze tutaj wpadłem jest wiele fajnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...