Świetne jako prezent swiąteczny

sobota, 18 października 2014

Ciasto marchewkowe

Moja mała córeczka od tygodnia domaga się szarlotki, ale ja, nie za bardzo mam ostatnio czas, więc postawiłam na ciasto, które robi się w mgnieniu oka .
 U mnie dziś bardzo szybkie, wręcz ekspresowe ciasto marchewkowe, które smakuje wszystkim domownikom i znajomym :D Polecam!!!


Składniki:

  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 5 jaj
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 kieliszek alkoholu
  • 4 marchewki starte na tarce jarzynowej
Lukier:
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • sok z 1/2 limonki
  • gorąca woda
Wykonanie:
Wszystkie składniki suche mieszam w jednej misce. 


W drugiej mieszam składniki mokre. 


Suche wsypuję do mokrych, mieszam  trzepaczką do piany, dodaję startą marchew,ponownie przemieszam-nie robię tego dokładnie, tylko tyle, by marchew była pokryta ciastem.


Ciasto przekładam do formy o wymiarach 22 x 26 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewam do 160°C i piekę 20 min, następnie zwiększam temperaturę do 180°C i piekę jeszcze 25 minut. Upieczone ciasto wyjmuję z piekarnika, zostawiam do przestygnięcia.


Cukier puder ucieram z sokiem z limonki i dolewam tyle gorącej wody by powstał dość gęsty lukier. Gotowy wykładam na wierzchu mojego ciasta i rozsmarowuję na całej jego powierzchni.


Gotowe, kroję na kawałki i układam na talerzykach :)


22 komentarze:

  1. Marchewkowe pole... :) było ale Beti je wykosiła i ciacho upiekła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, gdzieś te marchew trzeba upchnąć, dlaczego nie w cieście? :)

      Usuń
  2. Piękę czasami ciasteczka marchewkowe i są pyszne:) Twoje ciacho też mam ochotę wypróbować, dlatego przepis zapisuje:)
    Beatko u mnie ze spamami było też ciężko, ale kiedy przekroczyły 90 w jednym dniu ( na dwóch blogach) to włączyłam tylko możliwość komentowania dla zarejestrowanych użytkowników i od tej pory cisza i spokój, ani jednego spamu:))
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoją ocenę Reniu :) A co do spamu, to na razie spokój :D Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. Beatko pyszne ciacho :-) bardzo mi smakują takie ciasta z dodatkiem smakowitych marchewek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Beatko, pyszności. Lubię marchewkowe ciasta. Ale Twoje zyskuje dodatkowo bo zrobiłaś z pysznym lukrem. Właśnie lukier często podnosi smak ciasta. Wierzę, że w Twoim cieście to tylko dekoracja, bo smak, nie wątpię że jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ciasto, faktycznie, smakowało, a ten lekko kwaskowy smak lukru, to było coś pysznego :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Ciasto marchewkowe poprawiłoby mi dzisiejszy humor w sekundę! :) Wygląda rewelacyjnie. Poproszę kawałek na wczoraj ;)

    Pozdrawiam i zapraszam też do nas, do kuchni matki i córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie :) Odwiedzam Was również :) pozdrawiam dziewczyny :)

      Usuń
  6. Pi pięknie wyrosło, marchewkowe moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, dzieci bardzo lubią ciasto marchewkowe, bo jest pyszne i wilgotne. Twoja wersja Beatko jest chyba dla mnie, bo z alkoholem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Bożenko, w takim razie :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. Muszę kiedy zrobić, bo z marchewką jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniały przepis...dziękuję
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych :) pięknie Ci wyrosło :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.