sobota, 7 marca 2015

Makowiec na kruchym cieście

To propozycja nie tylko na święta, ale także na dzień powszedni. Mak, kruche ciasto i bakalie. Po prostu pyszne!!!


Składniki:
  • 4 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 żółtka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 łyżki śmietany
  • 3/4 kostki masła
Masa makowa:
  • 2 szklanki maku
  • 5 jaj
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka kakao
  • 1 szklanka bakalii
  • olejek migdałowy
Wykonanie:
Mąkę, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy mieszam razem.  Schłodzone masło ścieram na tarce bezpośrednio do ciasta.  Żółtka ucieram z cukrem pudrem i śmietaną i dodaję ciasta maślanego. Schładzam. 
Mak sparzam, mielę dwukrotnie, dodaję ubite białka, cukier puder, kakao, bakalie i olejek. Dokładnie mieszam. 
Ciasto dzielę na dwie części, jedna rozwałkowuję na spód blaszki, na to wykładam masę makową, przykrywam pozostałym ciastem i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200°C na  20 -30 min, az ciasto się zrumieni. Wyjmuje i studzę. 



14 komentarzy:

  1. robię podobne!! pyszności

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko Twoje ciasta są po prostu obłędne, nic tylko się nimi zajadać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię słodkości z makiem. Poczęstuje się kawałkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. robię bardzo podobne i jest pyszne, dlatego Beatko sięgam po kawałek do popołudniowej kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię takie makowe wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Beatko pyszny makowiec , ja też się wpraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciacho, wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje za miłe komentarze:) Zapraszam więc na makowca i Marto, czekam na dobrą kawkę, bo ja jestem niepoprawnym kawoszem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana nie ma to jak makowiec :) smacznie ten Twój wygląda :) przypomniałaś mi, że dawno nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wieki takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wszystkie ciasta z makiem. To Twoje na kruchym spodzie już skradło moje serce :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...