środa, 6 maja 2015

Babka drożdżowa z jagodami goji

Ten przepis  jest mocno w tyle od pozostałych, jakoś tak zapomniałam o nim, ale na pewno można go wykorzystać na co dzień. Także polecam tę babkę, która wyrosła pięknie i była bardzo, ale to baaaardzooo puszysta :D






Składniki:

  • 50 g drożdży piekarskich
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1/2 kg mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 125 g masła lub margaryny
  • 5 żółtek
  • 1/2 szklanki jagód goi
Lukier:
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • sok wyciśnięty z 1 cytryny
Wykonanie:
Drożdże rozpuszczam w ciepłym mleku, dodaję 2-3 łyżki cukru, rozmieszam ,zasypuję 2-3 łyżkami mąki, nakrywam i odstawiam, aż zaczną pracować,na około 30 min, w ciepłym miejscu.  Do zaczyny dodaję rozmieszane widelcem żółtka, rozpuszczone i przestudzone masło, resztę cukru oraz mąkę. Wszystko wyrabiam, dodaję jagody goi i mieszam z ciastem.


 Całość nakrywam ściereczką i odstawiam, aż ciasto podwoi swoją objętość.
Formę do babki smaruję tłuszczem, przekładam ciasto


 i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180°C-190°C na około 40 min. Po tym czasie sprawdzam patyczkiem, czy jest upieczone, wyjmuję i odstawiam by wystygło.
Składniki na lukier ucieram i smaruję wierzch ciasta.



27 komentarzy:

  1. Widać, że puszysta. Pięknie wyrosła i teraz do herbatki by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł z dodaniem goi:) nie jadłam jeszcze ciasta z takim dodatkiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, taki mały eksperyment, żałuje tylko, że ich wcześniej nie namoczyłam

      Usuń
  3. Akurat mam jagody goji do wykorzystania, babka super Ci wyrosła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale puchata i pyszna, do tego z kropeczkami zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Cześć!

    Ależ mam przez Ciebie ochotę na drożdżówkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka babeczka jest pyszna przez cały rok, nie tylko od święta

    OdpowiedzUsuń
  7. Beatko świetna babka Ci wyszła:)
    zasadziłam sobie drzewko Goi zobaczymy z niego wyrośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna baba ;) drożdżowej jeszcze nie robiłam więc przepis na pewno wykorzystam ;) pozdrawiam Beatko ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Babka z owocami goji? Co to za czary?

    OdpowiedzUsuń
  10. Babka drożdżowa *.* pyszności, a z owocami goji brzmi jak magia. Idealny dodatek do herbaty

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...