poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Drożdżówki z makiem

Nie wiem, czy zdążę z tym postem, gdyż postanowiłam wziąć udział w kolejnym wspólnym pieczeniu na FB, ale dzieciaki mi porozkładało choróbsko i jakoś tak się zeszło, że nie dodałam jeszcze posta :) Nic, co ma być to będzie.
Zapraszam na drożdżówki z makiem , jabłkami i bakaliami:) Pyszne i puszyste oraz mocno nadziane :D






Składniki:

  • 50 g drożdży
  • 600 g mąki pszennej
  • 300 ml mleka
  • 150 g cukru
  • 100 g masła
  • 4 żółtka
  • 1 jajko


Nadzienie: 

  • 200 g maku
  • 100 g cukru
  • 1 jabłko
  • 1/2 szklanki zmielonych orzechów
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki wiórek kokosowych


Wykonanie:
Drożdże mieszam w garnuszku z ciepłym mlekiem, cukrem i odrobiną  mąki, nakrywam ściereczką i czekam, aż zaczną pracować, dodaję rozpuszczone masło i żółtka utarte z pozostałym cukrem. Dosypuję tyle mąki by zagnieść elastyczne ciasto. Wyrabiam, aż będzie gładkie i lśniące.
 Ponownie nakrywam ściereczką i odstawiam do podwojenia objętości.
Mak zaparzam - mielony tylko osaczam, niemielony mielę dwukrotnie - mieszam z cukrem, dodaję starte na tarce jabłko oraz bakalie.
 Wyrośnięte ciasto wykładam na blat podsypany mąką, odgazowuję, uderzając kilkukrotnie dłonią i rozwałkowuję cieniutko. Na połowę ciasta wykładam masę makową i zwijam jak roladę. Kroję na plastry o szerokości ok 5 cm, układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i po raz kolejny odstawiam do wyrośnięcia.
 Piekarnik nagrzewam do 200°C , nożem robię wgłębienie przez środek moich drożdżówek, smaruję rozmąconym jajkiem i piekę ok 30 min aż się zrumienią. 

34 komentarze:

  1. dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Beatko za wspólne pieczenie, bułeczki przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie drożdżóweczki znikają w mig :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na tyle osób to się mignęły :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jest pysznie :) dziękuje za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też miałam brać udział, ale niestety obowiązki nie pozwoliły.
    Takie drożdżowe bułeczki zawsze robię na imieniny teściowej jak są upały. Robię tylko drobną wersję aby było podzielniejsze :))) Pozdrawiam Beatko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu :) Może następnym razem będziesz mogła być z nami :)

      Usuń
  6. Wyglądają przepysznie.Dziękuję za wspólne pieczenie i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam pyszne drożdżóweczki, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają obłędnie Twoje drożdżówki i do tego z makiem... Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, ze ja też :D Dziękuję Weronko :)

      Usuń
  9. Wspaniałe i bardzo smakowite drożdżówki. Prawdziwe niebo dla podniebienia! <3 Chętnie wprosiłabym się na te pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu :) Zapraszam serdecznie :)

      Usuń
  10. Z makiem...pycha..dzieki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mnie również było miło :)

      Usuń
  11. Ślicznie Ci wyszły te bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie ten mak się w nadzieniu prezentuje :) Dzięki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm,pycha, kiedyś robiłam takie same, tylko, że bez jabłuszka i orzechów, z takimi dodatkami na pewno smakują jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Za takie drożdżówki dałabym się pokroić ;) pycha! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Kochani, z przykrością stwierdzam, że spam się szerzy i jestem zmuszona włączyć weryfikację.Nie nadążam z moderowaniem, za utrudnienia bardzo Was przepraszam i mam nadzieję, że wybaczycie mi te niedogodności.

Sernik na zimno na spodzie biszkoptowym z frużeliną jagodową

Jak już pisałam we wcześniejszych postach moja córka jest na diecie i mam ograniczone pole do popisu, więc staram się zrobić coś z produktó...